پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری هوش مصنوعی

دانلود پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری هوش مصنوعی دارای روایی، پایایی، منبع استاندارد و شیوه تفسیر

نوع فایل: ورد

منبع: استاندارد

شیوه تفسیر: دارد

روایی و پایایی: دارد

تعریف: مفهومی و عملیاتی

تعداد سوالات: ۳۰ گویه با طیف لیکرت پنج درجه

ابعاد: ظرفیت دیجیتال، آمادگی دیجیتال، پویایی دیجیتال، عملکرد دیجیتال ارتباطی و اجتماعی

تعریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری هوش مصنوعی

تعریف مفهومی: مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی (AI CRM) رویکردی ترکیبی برای بهبود روابط بلندمدت با مشتریان با ارائه خدمات شخصی و سفارشی است. این رویکرد بر کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت و به‌طور مشخص مدیریت ارتباط با مشتری تمرکز دارد. استفاده از هوش مصنوعی به سرعت در حال افزایش است و دلیل خوبی هم دارد.

این قابلیت‌های سیستم‌های تجاری فعلی را تقویت می‌کند و فرایندها و گردش‌های کاری روزمره را سریع‌تر و کارآمدتر می‌کند. و هنگامی که با نرم‌افزار CRM کسب‌وکار همراه شود، روابط بهتری با مشتری و خطوط فروش ایجاد می‌کند.

تعریف عملیاتی: برای سنجش از ابزار پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری هوش مصنوعی استفاده شد. این پرسشنامه شامل ۶ سازه اصلی و ۳۴ گویه است. برای سنجش امتیاز هر گویه از نمره‌گذاری با طیف لیکرت پنج درجه استفاده گردید. امتیاز هر سازه نیز با استفاده از میانگین امتیازات گویه‌های مربوط به آن سازه، برآوردشدنی است.

شیوه تفسیر: از آنجا که امتیاز نهایی هر سازه براساس میانگین نمرات گویه‌های تشکیل دهنده آن قابل برآورد است بنابراین نمره نهایی هر سازه بین ۱ تا ۵ خواهد بود. اگر میانگین بالای سه (حد متوسط طیف لیکرت) برآورد شود در این صورت وضعیت سازه مورد بررسی مطلوب است. همچنین می‌توان از آزمون تی-تک نمونه برای بررسی معناداری نتایج استفاده کرد.

با بکارگیری هوش مصنوعی در CRM می‌توان از سفارشی‌سازی محصولات و خدمات به فراشخصی‌سازی روی آورد. هوش مصنوعی (AI) به مدیران بازاریابی کمک می‌کند تا خدماتی فوق تخصصی و بسیار ویژه و دقیق به مشتریان خود ارائه دهند. بیشتر این فرآیند خودکار است و با سیستم پیشنهادگر مدیریت و بدون دخالت نیروی انسانی صورت می‌گیرد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله