پرسشنامه پلتفرم دیجیتال

دانلود پرسشنامه پلتفرم دیجیتال دارای روایی، پایایی، منبع استاندارد و شیوه تفسیر

نوع فایل: ورد

منبع: استاندارد

شیوه تفسیر: دارد

روایی و پایایی: دارد

تعریف: مفهومی و عملیاتی

تعداد سوالات: ۲۲ گویه با طیف لیکرت پنج درجه

ابعاد: «پلتفرم دیجیتال»؛ «قابلیت نوآوری»؛ «همسویی استراتژیک»؛ «عملکرد نوآوری»

تعریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه پلتفرم دیجیتال

تعریف مفهومی: پلتفرم دیجیتال (Digital platform) نرم‌افزار و فناوری مورد استفاده برای یکسان‌سازی و ساده‌سازی عملیات تجاری و سیستم‌های فناوری اطلاعات است. پلتفرم در حوزه فناوری اطلاعات، نرم افزاری است که به صورت مستقل روی کامپیوتری نصب، راه اندازی و اجرا می‌شود و نرم افزار‌های دیگر می‌توانند بر بستر پلتفرم‌ها ایجاد و یا اجرا شوند.

به عنوان مثال سیستم عامل ویندوز یک پلتفرم است برای اجرای سایر برنامه‌ها یا نمونه دیگر، پلتفرم تحلیل داده‌ها می‌باشد که می‌توان روی این پلتفرم هر نرم افزاری که داده محور است و از داده‌ها برای بهتر شدن نتیجه و نظارت روی عملکرد سیستم استفاده می‌کند را ایجاد نمود.

پلتفرم در حوزه کسب و کار بستری است که از طریق آن ارتباط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده یا سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده برقرار می‌شود. برای نمونه اسنپ یک کسب‌وکار پلتفرمی است چرا که توانست بوسیله نرم‌افزار خود ارتباط بین رانندگان و مسافران را فراهم نماید. یا اینستاگرام یک پلتفرم می‌باشد که توانست ارتباط بین تولیدکنندگان محتوا و استفاده کنندگان از محتوا را برقرار کند.

تعریف عملیاتی: برای سنجش از ابزار پرسشنامه پلتفرم دیجیتال استفاده شد. این پرسشنامه شامل ۴ سازه اصلی و ۲۲ گویه است. برای سنجش امتیاز هر گویه از نمره‌گذاری با طیف لیکرت پنج درجه استفاده گردید. امتیاز هر سازه نیز با استفاده از میانگین امتیازات گویه‌های مربوط به آن سازه، برآوردشدنی است.

شیوه تفسیر: از آنجا که امتیاز نهایی هر سازه براساس میانگین نمرات گویه‌های تشکیل دهنده آن قابل برآورد است بنابراین نمره نهایی هر سازه بین ۱ تا ۵ خواهد بود. اگر میانگین بالای سه (حد متوسط طیف لیکرت) برآورد شود در این صورت وضعیت سازه مورد بررسی مطلوب است. همچنین می‌توان از آزمون تی-تک نمونه برای بررسی معناداری نتایج استفاده کرد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله