پرسشنامه بازاریابی بشارتی

دانلود پرسشنامه بازاریابی بشارتی دارای روایی، پایایی، منبع استاندارد و شیوه تفسیر

نوع فایل: ورد

منبع: استاندارد

شیوه تفسیر: دارد

روایی و پایایی: دارد

تعریف: مفهومی و عملیاتی

تعداد سوالات: ۷ گویه با طیف لیکرت پنج درجه

ابعاد: این پرسشنامه تک‌بعدی است.

پیوست: فرم کوتاه پرسشنامه بشارت برند شامل ۷ گویه

تعریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه بازاریابی بشارتی

تعریف مفهومی: بازاریابی بشارتی (Evangelism marketing) فرم پیشرفته بازاریابی دهان‌به‌دهان با تکیه بر مشتریانی است که باور قلبی عمیق به یک برند دارند. در این شیوه از بازارابی، شرکت به برند خود را بوسیله مشتریانی که به‌شدت به یک محصول ویژه یا خدمات باور قوی دارند، گسترش می‌دهد.

بشارت دادن، یک روش عالی و ایده‌عال برای افزایش گستره فروش و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان دائمی است. اما همواره نمی‌ توان روی آن حساب کرد. چرا که انجام این روش، مستلزم وقت و زمان بسیار است.

پس اگر از داشتن وقت کافی اطمینان دارید، این روش می‌ تواند گزینه خوبی برای شما باشد. همچنین انرژی زیادی را هم نیاز دارد، پس اگر مشتریان دائمی دارید که برند شما را در ترجیحات خود قرار می‌ دهند، اینجاست که می‌ توان گفت شانس با شما یار است و می‌ توانید روی افزایش مشتری و کسب درآمد روزافزون از این طریق حساب کنید.

تعریف عملیاتی: برای سنجش سازه اصلی از ابزار پرسشنامه بازاریابی بشارتی استفاده شد. این پرسشنامه شامل ۲ سازه اصلی و ۱۴ گویه است. برای سنجش امتیاز هر گویه از نمره‌گذاری با طیف لیکرت پنج درجه استفاده گردید. امتیاز هر سازه نیز با استفاده از میانگین امتیازات گویه‌های مربوط به آن سازه، برآوردشدنی است.

شیوه تفسیر: از آنجا که امتیاز نهایی هر سازه براساس میانگین نمرات گویه‌های تشکیل دهنده آن قابل برآورد است بنابراین نمره نهایی هر سازه بین ۱ تا ۵ خواهد بود. اگر میانگین بالای سه (حد متوسط طیف لیکرت) برآورد شود در این صورت وضعیت سازه مورد بررسی مطلوب است. همچنین می‌توان از آزمون تی-تک نمونه برای بررسی معناداری نتایج استفاده کرد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله