پرسشنامه بازاریابی رویدادی

دانلود پرسشنامه بازاریابی رویدادی دارای روایی، پایایی، منبع استاندارد و شیوه تفسیر

نوع فایل: ورد

منبع: استاندارد

شیوه تفسیر: دارد

روایی و پایایی: دارد

تعریف: مفهومی و عملیاتی

تعداد سوالات: ۱۲ گویه با طیف لیکرت پنج درجه

ابعاد: این پرسشنامه تک‌بعدی است و شامل دوازده پرسش می‌باشد.

تعریف مفهومی و عملیاتی پرسشنامه بازاریابی رویدادی

تعریف مفهومی: بازاریابی رویدادی (Event Marketing) یک شیوه از بازاریابی تجربی برند، محصولات و خدمات با ایجاد تجربه‌ای ماندگار بوسیله یک رویداد است. این رویداد می‌تواند برگزاری یک همایش، کنفرانس، وبینار یا نمایشگاه باشد. این نوع بازاریابی به‌طور خلاصه به معنی حضور مخاطب یا مشتری در یک رویداد است. این رویداد که معمولا با سرگرمی‌ها و تفریحاتی برای شرکت‌کنندگان همراه است، باهدف جلب توجه و تمرکز افراد بر برندی خاص برگزار می‌شود.

در بازاریابی رویدادی، امکان ارتباط مخاطب با کارکنان و مدیران برند، دیدن محصولات برند از نزدیک و پرس‌وجو درباره آن‌ها از کارشناسان مربوطه و بررسی و تست آن از نزدیک فراهم می‌شود. در پایان باید گفت، بازاریابی و تبلیغات در دنیای امروز وارد حیطه‌های جدید و بزرگتر شده است. نمی‌توان برای موفقیت در بازار تنها به پرسشنامه بازاریابی رویدادی و تبلیغات ساده بسنده کرد.

تعریف عملیاتی: برای سنجش این سازه از ابزار پرسشنامه بازاریابی رویدادی استفاده شد. این پرسشنامه شامل ۱ سازه اصلی و ۱۲ گویه است. برای سنجش امتیاز هر گویه از نمره‌گذاری با طیف لیکرت پنج درجه استفاده گردید. امتیاز هر سازه نیز با استفاده از میانگین امتیازات گویه‌های مربوط به آن سازه، برآوردشدنی است.

شیوه تفسیر: از آنجا که امتیاز نهایی هر سازه براساس میانگین نمرات گویه‌های تشکیل دهنده آن قابل برآورد است بنابراین نمره نهایی هر سازه بین ۱ تا ۵ خواهد بود. اگر میانگین بالای سه (حد متوسط طیف لیکرت) برآورد شود در این صورت وضعیت سازه مورد بررسی مطلوب است. همچنین می‌توان از آزمون تی-تک نمونه برای بررسی معناداری نتایج استفاده کرد.

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله