پرسشنامه ورزش اوقات فراغت

دانلود پرسشنامه ورزش اوقات فراغت دارای روایی و پایایی و منبع استاندارد

هدف: بررسی اوقات فراغت و ورزش‌های مختلف دوران بیکاری

منبع معتبر : دارد

روایی و پایایی : دارد

تعریف مفهومی و عملیاتی : دارد

تعداد سوالات: ۲۱ گویه

ابعاد: فعالیت‌های ورزشی، جنبه‌های اجتماعی، اوقات فراغت

تعریف مفهومی پرسشنامه ورزش اوقات فراغت

یکی از روش هایی که می‌تواند اوقات فراغت افراد جامعه را زیر پوشش قرار داده و بسیاری از ضعف‌ها و کمبودهای جسمانی و روانی را رفع و درمان کند، ورزش و تفریحات سالم است. تربیت بدنی و ورزش گذشته از جبران ضعف‌ها و حفظ تندرستی افراد، آنان را برای زندگی، تلاش و اهداف مشترک آماده می‌سازد. استفاده از بازی در اوقات فراغت فرصتی را برای پیشرفت فرد فراهم می‌نماید.

اوقات فراغت برای همه‌گان در هر سنی و هر صنفی وجود دارد. در زمان بیکاری و مجالی برای وقت‌گزرانی برای خود چه باید کرد؟ بی‌تردید یکی از بهترین راهکارها ورزش کردن است که هم سلامت را تضمین می‌کند و هم زمان را پر می‌کند. گردشگری ورزشی بهترین انتخاب به عنوان ورزش اوقات فراغت است. گردشگری ورزشی کنید تا سالم بمانید و از مزایای کردش بهره‌مند شوید.

زمان، مهم ترین دارایی هر انسان است. ازجمله مسایلی که امروزه توجه شگرفی به آن می‌شود گذران زمان اوقات فراغت از طریق ورزش کردن است. به شکل‌های مختلفی می‌توان اوقات فراغت را گذراند اما یکی از مفیدترین آن انجام ورزش در اوقات فراغت است. این فرآیند هم دارای نفع فردی و هم نفع اجتماعی می‌باشد. سلامتی ذهنی-جسمی، تاخیر در سالخوردگی و تقویت روحیه برای کار از جمله منافع فردی آن است و منافع اجتماعی آن از قبیل کاهش نرخ اعتیاد، شادابی عمومی، کسب‌وکار و اشتغال ابزارهای ورزشی و نهایتا سود اجتماعی فراگیر است. در این پرسشنامه مهم ترین عوامل و مدل‌های مدیریت اوقات فراغت با انجام ورزش بیان شده است.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله