رویکرد ترکیبی BSC و DEA

ترجمه مقاله طرح یک مدل نوآورانه از ترکیب نگرش BSC و DEA

ترجمه مقاله رویکرد ترکیبی BSC و DEA

ترجمه تخصصی با کیفیت بالا توسط پارس مدیر

ترجمه چکیده مقاله رویکرد ترکیبی BSC و DEA

تحلیل پوششی داده ها یکی از مهم ترین ابزار مدیریتی ارزیابی بهره‌وری می‌باشد. از سویی دیگر کارت امتیازی متوازن نیز یکی از شناخته شده ترین ابزار اجرایی مدیریتی محسوب می‌شود. مطالعات متعدد خارجی، پیرامون نگرش‌های خلاقانه صورت گرفته اند تا به اصلاح کارت امتیازی متعادل و روش‌های تحلیل پوششی داده‌ها بپردازند. این مطالعات عملکرد‌های خود را از طریق طراحی مدل‌های جدیدی در ترکیب با مدل‌های دیگر پیش بردند. هر چند مطالعات محدودی در راستای آزمودن ترکیب این دو روش و مقایسه ی نتایج به دست آمده انجام گرفته اند. در این مقاله روش BSC با روش DEA ترکیب گشته و عملکرد جامع و سیستم بهره‌وری مدیریت برای شرکت‌های صنعتی و فرآیند‌های آنان، بررسی گشته است.

مقدمه مقاله رویکرد ترکیبی BSC و DEA

امروزه در محیط رقابتی کسب‌وکار، که کمبود منابع یکی از بارزترین ویژگی‌های آن است، ارزیابی و مدیریت عملکرد نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و شرکت‌ها در تلاش هستند که بهره‌وری و عملکرد خود را در جهت موفقیت در بازار رقابتی جهانی به کار گیرند.

کارت امتیازی متوازن (رابرت کاپلان و دیوید نورتون) یکی از شناخته شده ترین پارپوب‌های ارزیابی می‌باشد. این ساختار که از استراتژی‌های شرکت توسعه می‌یابد، چهار شاخص را در بر می‌گیرد : مالی، مشتریان، فرآیندهای داخلی، آموزش و رشد. جدیدترین BSC نسل چهارم نیز شامل اثرات محیطی و اجتماعی (بعد بیرونی) بدون از بین بردن علت و اثر مدل در مقابل نمونه ی اصلی BSC می‌شود. تحلیل پوششی داده‌ها یکی از روش‌های غیر پارامتری می‌باشد که برای ارزیابی عملکرد واحد‌های تصمیم گیرنده می‌توان از آن استفاده کرد. در سال‌های اخیر شاهد کاربردهای فراوان و وسیعی در حوزه ی DEA در رشته‌های مختلفی مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و پرورش، تولید، خرده فروشی، بانکی، و غیره بوده ایم. علی رغم محبوبیت رویکرد‌های BSC و DEA، مطالعات اندکی پیرامون ترکیب این دو نگرش و پدیداری مدلی جدید انجام گرفته است.

توجه: تنها در صورت اعتماد به پارس مدیر اقدام به خرید نمایید.

دانلود مقاله اصل لاتین

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله