پرسشنامه انگیزه تماشاگران فوتبال

دانلود پرسشنامه انگیزه تماشاگران فوتبال دارای روایی و پایایی و منبع استاندارد

هدف : بررسی عوامل تأثیر گذار بر انگیزه تماشاگران فوتبال به مسابقات باشگاهی لیگ برتر فوتبال ایران

ابعاد : اقتصادی، جذابیت بازی، اولویت‌های تماشاگران و امکانات و تسهیلات

تعداد سوالات : ۳۷ گویه با طیف لیکرت ۵ درجه

منبع : معتبر

روایی و پایایی : دارد

تعریف مفهومی پرسشنامه انگیزه تماشاگران فوتبال

انگیزش از دیرباز عنایت فلاسفه اندیشمندان و به ویژه مربیان بزرگ را به خود جلب کرده است. از این رو مفهوم انگیزش و شناخت عواملی که موجب انگیزش انسان می‌گردند. یکی از پیچیده ترین بخش‌های روانشناسی و مدیریت امروز است و کار علمی و پژوهشی گسترده‌ای را می‌طلبد. هر یک از اندیشمندان در تبیین عوامل انگیزشی متاثر از فرهنگ و شرایط اجتماعی حاکم نظریه هایی ابراز داشته اند. جای تردید نیست که توان انگیزشی انسان در حدی بوده که توانسته است عصر فرا صنعتی و متعاقب آن عصر تکنولوژی اطلاعات را پایه گذاری کند.

انگیزه تماشاگران فوتبال برای حضور در میادین ورزشی یکی از مباحث پردرآمد در حوزه مدیریت ورزشی است. از طریق رهبری در ورزش می‌توان این انگیزه را نزد تماشاچیان برای حضور در ورزشگاه‌ها فراهم کرد. به این ترتیب رضایت بازیکنان فوتبال نیز از بازی کردن بیشتر می‌شود. علی رغم این همه پیشرفت تکنولوژی مسایل انسانی بزرگترین گرفتاری عصر ما را به وجود آورده و انگیزش ذهن متخصصان را در سطح وسیعی به خود مشغول داشته است.

بازاریابی ورزشی می‌تواند با مشخص کردن انگیزه‌های مؤثر بر میزان حضور تماشاگران، راه را برای حضور هر چه بیشتر آنان فراهم کند. حضور بیشتر تماشاگران منجر به فروش بیشتر بلیط و سایر خدمات و محصولاتی که توسط ورزشگاه ارایه می‌شود خواهد شد. تلویزیون و پول، ورزش را به سمت حرفه‌ای شدن هدایت می‌کند. در بسیاری از کشورها، بحث درآمدزایی باشگاهها و خودگردان کردن آنها مطرح است. این عامل مهمی برای درآمدزایی برای تیم‌ها در کشور ما که به سمت خصوصی‌سازی حرکت می‌کنیم است. پرسشنامه انگیزه تماشاگران فوتبال برای تحقیق بسیار مناسب است.

جمع بندی بحث انگیزه تماشاگران فوتبال

دانش بازاریابی ورزشی در سال‌های گذشته اهمیت بسزایی برای فدراسیون‌ها و سازمان‌های ورزشی پیدا کرده است. این مهارت و دانش بدان حد اهمیت یافته است که آنرا بعنوان یکی از اجزاء مهم بقای فدراسیون‌ها و سازمان‌های ورزشی می‌توان بشمار آورد و این اهمیت بصورت فزاینده‌ای در حال افزایش است.

بررسی انگیزش به زبان ساده پی بردن به این مطلب است که چه چیزی سبب فعالیت افراد می‌شود؟ به همین لحاظ پی بردن به انگیزه افراد از نظر مدیران ورزشی بسیار قابل توجه و اهمیت است. مدیری که از انگیزه‌های تماشاگران آگاه باشدمی تواند دلیل رفتارهای آنان را حدس زده و پیش‌بینی لازم را برای برطرف کردن مسائل و مشکلات بر سر راه حضور تماشاگران در ورزشگاه انجام دهد.

به دلیل بافت عمیق فرهنگی جامعه عواملی همچون خانواده و روابط دوستانه در گروه­های سنی مختلف نقش مهمی در جذب تماشاگران در ایران دارد. این نیاز به توجه و برنامه‌ریزی جامع و دقیق­تری برای جذب آنان به مسابقات است. همچنین، عامل غرور اجتماعی که نقش بسیار کم رنگی در جذب تماشاگران در کشور ما دارد. به دلیل اهمیت و ارزش تعصبات و معیارهای ملی در حضور افراد در مسابقات ورزشی باید تقویت گردد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله